Verhuizen? Vergeet geen energiecontract aan te vragen

Kies zorgvuldig de beste energieleverancier uit

Gaat u verhuizen? Gefeliciteerd! Vergeet echter niet dat u dus ook een nieuw energiecontract moet aanvragen. Het is heel goed te begrijpen dat u in deze periode met genoeg andere dingen bezig bent. Adresgegevens doorgeven, verhuiskaartjes maken, vloerbedekking uitkiezen, verf of behang uitkiezen, raambekleding uitkiezen: het moet allemaal in een relatief korte tijd gebeuren. Wilt u weten welke stappen u moet zetten als u een goede energieleverancier wilt vinden? Lees het in dit blog!

In enkele stappen naar een nieuw energiecontract

Wij sommen graag voor u op waar u rekening mee moet houden als u een nieuw energiecontract wilt aanvragen. Volg de volgende stappen en u beschikt zonder problemen en op tijd over energie op uw nieuwe adres:

  1. Geef uw verhuizing op tijd door aan uw huidige energieleverancier
  2. Neem uw actuele meterstanden op voor de eindafrekening
  3. Controleer de eindafrekening van uw huidige energieleverancier
  4. Steek voldoende tijd in het vergelijken van energie
  5. Controleer de voorschotnota van uw nieuwe energieleverancier

Kortom, zolang u uw zaken op tijd doorgeeft en alle ontvangen documenten grondig controleert, kan er niks mis gaan. U wilt immers geen intrek nemen in uw nieuwe huis, maar nog geen gebruik kunnen maken van uw elektrische voorzieningen!

Steek voldoende tijd in het vergelijken van energie

Hoewel bovenstaand stappenplan uit 5 stappen bestaat, willen we slechts bij één van deze stappen wat extra stilstaan. Namelijk het vergelijken van de verschillende energiecontracten. Juist als u gaat verhuizen, wilt u geen overhaaste beslissingen nemen waar u achteraf misschien spijt van krijgt. Plan daarom een rustig moment in, waarin u op uw gemak energiecontracten en energieleveranciers met elkaar kunt vergelijken. Op die manier vindt u precies die energieleverancier die naadloos aansluit bij uw wensen qua maandlasten, (groene) energie en looptijd.

Veel plezier gewenst in uw nieuwe woning

Kortom, als u gaat verhuizen is voldoende tijd besteden aan energie vergelijken geen overbodige luxe. Wij wensen u veel succes toe met het zoeken naar uw gewenste energieleverancier en met het verhuizen zelf natuurlijk!

Dit kan een huisbezoek jou opleveren

Laat je huis niet zomaar ontboedelen

Moet of wil jij je woning laten ontboedelen? Laat het bedrijf in woningontruiming dan eerst langskomen voor een huisbezoek. Wellicht levert het je nog wat op! Het kan namelijk zo zijn dat in jouw woning, of in die van een recent overleden familielid, een kast, tafel, bank of ander meubelstuk van economische waarde staat. En dat scheelt straks weer in enorm in de kosten die je kwijt bent aan het bedrijf in woningontruiming. Misschien houd je zelfs meer over dan je moet betalen! Kortom, plan altijd een eerst huisbezoek als je je huis laat ontboedelen.

Hoe werkt zo’n huisbezoek precies?

Als het tijd is voor een woningontruiming, is het erg verstandig de woningontruimer eerst langs te laten komen voor een huisbezoek. Tijdens dit huisbezoek controleert de specialist in woningontruiming wat er precies ontruimd moet worden. Geef tijdens zo’n huisbezoek dan ook uitvoerig aan wat je wel en niet verwijderd wilt hebben. Niet dat de woningontruimer die mooie kast meeneemt, terwijl je die eigenlijk mee wilde nemen naar je nieuwe verblijf! Mogen er bepaalde dingen wel meegenomen worden tijdens de woningontruiming later? Dan controleert de woningontruimer of deze stukken aangeboden kunnen worden bij een veiling. Wat het meubelstuk daar oplevert, wordt uiteraard afgetrokken van de kosten die jij kwijt bent aan het bedrijf in woningontruiming!

Als je juist geen huisbezoek wenst

Vind je het juist niet prettig een woningontruimer op bezoek te krijgen? Is de reden van de woningontruiming bijvoorbeeld een overlijden van een naaste? En ben je de eerste dagen juist liever alleen? Of verwacht je al een hoop familie en vrienden over de vloer? Dan is het bij de meeste woningontruimers mogelijk om hen zelf wat foto’s op te sturen van jouw inboedel. Je ontvangt dan vaak in korte tijd een bod op de meubels. Let wel, als je een huisbezoek plant, dan hoef je niet zelf de te ontboedelen ruimte op te meten. Brengt een bedrijf in woningontruiming een huisbezoek aan jouw woning of bedrijfspand? Dan meten zij direct de ruimte op, beoordelen deze en inventariseren de inboedel.

Ga op zoek naar een specialist in woningontruiming

Staat er voor jou een woningontruiming in de planning? Kom dan niet voor nadelige verrassingen te staan, maar laat een bewezen bedrijf in woningontruiming eerst een huisbezoek aan je woning of bedrijfspand brengen. Zo ontdek je meteen of de woningontruiming jou nog een leuk extraatje kan opleveren!

Woning ontruiming na overlijden

Wat er na een overlijden zoal op je afkomt

Niets komt zo ongelegen als een woning ontruimen na een overlijden. Er spelen een hoop emoties, er moet van alles gebeuren en dan is er nog die woning die in no time ontruimd moet worden. Hoe pak je dit verstandig aan? Wij gingen op zoek naar wat hoe je een woningontruiming na een overlijden oppakt.

Schakel een professional in

Het verliezen van een naaste gaat vaak gepaard met een hoop emoties. Er is groot verdriet, angst voor de toekomst en stress, omdat er opeens heel veel geregeld moet worden. Wij raden je daarom aan: besteed uit wat je uit kunt besteden. Zo weet je zeker dat het goed gebeurt en hoef jij er geen tijd en energie in te steken. Er bestaan voldoende ontruimingsbedrijven die weten hoe ze een ontruiming na een overlijden netjes, vlot, discreet en respectvol kunnen verzorgen. Een goed bedrijf in woningontruiming vraagt eerst uitvoerig bij jou na wat er met de spullen moet gebeuren. Zorg dan ook dat je daar al een duidelijk beeld van hebt.

Bespreek met de overige naasten wat te doen met de inboedel

Helaas komt het nog erg vaak voor. Familieleden die ruzie met elkaar krijgen over de inboedel van de overleden naaste. De oom die er stiekem vandoor gaat met de oude ring van oma. De neef die klakkeloos aan het ontruimingsbedrijf doorgeeft dat alles vernietigt of verkocht mag worden, terwijl er voor andere familieleden nog genoeg (emotioneel) waardevolle spullen bijzitten. Zorg dus eerst dat je duidelijk hebt of er interesse is in bepaalde spullen. Wat al helemaal aan te raden is, is voorafgaand het overlijden een lijst op te laten stellen over welke spullen wie toekomen. Zo heeft de (inmiddels voormalig) eigenaar er zelf ook nog een keuze in en ontstaat er later geen ruzie of onduidelijkheid.

Wat te doen met spullen die echt weg mogen?

Er bestaan ontruimingsbedrijven die goederen optimaal kunnen verwerken. Denk aan het afgeven aan instanties die de goederen graag hergebruiken. Wil je zelf graag nog iets ontvangen voor de inboedel? Bespreek dan met de woningontruimer of ze de spullen willen afleveren bij een antiquair of veilinghuis. Indien de spullen verkocht worden, zorgt de woningontruimer ervoor dat jouw aandeel van de opbrengst van de kosten voor het woningontruimingsbedrijf afgetrokken worden.

Succes met de woningontruiming na het overlijden

Kortom, schakel een professionele woningontruimer in die de woningontruiming na het overlijden vlot, vakkundig en respectvol kan verzorgen. Veel succes met de woningontruiming na het overlijden!

Verhuisbedrijf Rotterdam

Binnenkort verhuizen?

Bent u op zoek naar een betrouwbaar en betaalbaar verhuisbedrijf in Rotterdam? Heeft u een grote verhuizing in de planning staan? Er zijn dan een aantal zaken waar u rekening mee moet houden. Wat wordt er bijvoorbeeld van uzelf verwacht voorafgaand, tijdens en na deze verhuizing? En wat doet het verhuisbedrijf allemaal? Lees het allemaal in dit blog! Zo geven wij u ook nog wat tips over hoe u een echt goed verhuisbedrijf kunt vinden.

Neem deze verhuistips in acht

Verhuizen in of uit Rotterdam kan een stressvolle en drukke periode zijn. Het is daarom aan te raden de volgende tips in acht te nemen:

  • Stuur op tijd uw nieuwe adresgegevens naar familie en vrienden
  • Geef uw verhuizing tijdig door aan o.a. verzekeringsmaatschappijen
  • Zorg voor voldoende verhuisdozen of laat deze meenemen door het verhuisbedrijf
  • Pak alvast de spullen in die u toch niet nodig heeft tot de verhuizing
  • Geef aan op uw verhuisdozen wat u in welke doos heeft gestopt
  • Haal op tijd de stroom van uw koelkast af en laat deze ontdooien
  • Demonteer uw meubels alvast of laat het verhuisbedrijf u hierbij helpen

Als u bovenstaande tips opvolgt, staat u op de dag dat de verhuizing plaatsvindt helemaal in de startblokken!

Zo vindt u een betrouwbaar verhuisbedrijf in Rotterdam

Een goed verhuisbedrijf in Rotterdam biedt maatwerk diensten tegen betaalbare tarieven. Er zijn enkele punten die u kunt controleren, om erachter te komen of u met zo’n verhuisbedrijf te maken heeft. Check eerst op de website van het bedrijf of zij werken met een team van uitsluitend professionele verhuizers. Zodra u ziet dat dit het geval is, is het verstandig na te gaan of zij verschillende diensten bieden. Hier ziet u namelijk dat maatwerk in terug. Kijk dus even goed of zij ook spoedverhuizingen verrichten en flexibiliteit aanbieden in tijd en werkzaamheden. Een echt goed verhuisbedrijf helpt u in Rotterdam desgewenst van het inpakken tot het uitpakken!

Veel succes met het verhuisbedrijf in Rotterdam!

Kortom, ga op zoek naar een verhuisbedrijf in Rotterdam dat aan bovenstaande punten voldoet. En bereid uzelf alvast voor door bovenstaande tips op te volgen. Als u dat doet dan wordt verhuizen, met een prima verhuisbedrijf erbij, in Rotterdam een plezierige en eenvoudige klus!

Komen woningontruimers ook vloerbedekking verwijderen?

Als u uw woning compleet leeg achter moet laten

Gaat u verhuizen? Vertrekt iemand anders in uw familie of naaste kring naar een ander soort woning, zoals een verzorgingstehuis? Of moet er een huis ontruimd worden na een overlijden? Dan moet de woning soms compleet bezemschoon en leeg opgeleverd worden. Dat betekent dat niet alleen de meubels, lampen en schilderijtjes eruit verwijderd moeten zijn, maar ook de gordijnen, het laminaat en de vloerbedekking. Dit kan in sommige gevallen een behoorlijke klus zijn. En daar is niet altijd tijd, energie of vakmanschap genoeg voor. Het is dan verstandig hiervoor een bedrijf in woningontruimer in te schakelen. Zij kunnen de woning voor u volledig leeghalen, maar draaien hun hand ook niet om de vloerbedekking te verwijderen.

Hoe lastig is het een vloerbedekking te verwijderen?

Wij leggen graag de nadruk op het inschakelen van een professioneel bedrijf voor de klus. Vloerbedekking verwijderen is namelijk geen simpele klus. Het verhuizen, verdelen, verkopen of weggooien van oude meubels en accessoires kunt u zelf deels misschien nog wel voor uw rekening nemen. Maar de kans is groot dat, als u zelf de vloerbedekking probeert te verwijderen, u meer schade aanricht dan dat het uw oude woning goed doet. Vloerbedekking zit immers vaak zeer goed vastgelijmd en is moeilijk te verwijderen. Door het gebruik van professioneel materiaal zijn woningontruimers in staat om discreet en zorgvuldig de vloerbedekking te verwijderen. Ook weet u zeker dat alles vakkundig verdwijnt. Tot aan de lijmresten toe. Zo bespaart u tijd, energie en kosten aan dure reinigingsmaterialen. Kortom, wij raden aan uw gehele verhuizing of ontruiming over te laten aan professionele woningontruimers.

Ga op zoek naar een woningontruimer die vloerbedekking kan verwijderen

Moet er een woning ontruimd worden? Vanwege een verhuizing, uitzetting of overlijden? Weet dan dat een beetje woningontruimer alle bijkomende klussen voor u op kan pakken. Deze professionals kunnen veel meer dan enkel uw woning leeghalen. Zo zijn zij vaak zeer ervaren in vloerbedekking verwijderen. Maar ook kunnen zij u in contact brengen met een veiler, zodat u de inboedel voor een eerlijk bedrag kunt laten opkopen. Bent u van plan zo’n specialist in te schakelen? Controleer dan goed of deze inderdaad zo veelzijdig is in het dienstenaanbod. Dan kunt u met een gerust hart uw woningontruiming aan deze vakmensen overlaten. Inclusief het verwijderen van de vloerbedekking!

Geef uw verhuizing uit handen

Fontein ontruimingen

Verhuizen maar!

Bij een verhuizing komt een hoop kijken. Er moeten spullen worden ingepakt, er moet transport geregeld worden, contracten moeten worden opgezegd… Eenmaal aangekomen in de nieuwe woning moet alles weer worden uitgepakt en naar binnen worden gesjouwd. Wat een werk! Om een woningontruiming bij een verhuizing in goede banen te leiden, is het in sommige gevallen verstandig (en stressvrij!) om een professioneel bedrijf in te huren die de woningontruiming tot in de puntjes kan regelen. Lees in dit blog enkele tips voor een soepele verloop van uw verhuizing!

Koop- of huurwoning?

Wanneer u een andere woning heeft gekocht of gaat huren, is het belangrijk dat de oude woning netjes en in goede staat wordt achtergelaten. Bij een koopwoning kan worden gevraagd overtollige huisraad, vloerbedekking en bijvoorbeeld gordijnrails te verwijderen. In het geval van een huurwoning wordt vaak gevraagd of er bijvoorbeeld gaten kunnen worden gedicht, de muren wit geschilderd kunnen worden en vloeren worden geëgaliseerd. Of het nu om een huur of koopwoning gaat: deze zal in goede staat moeten verkeren voor de volgende bewoner. Gebeurt dit niet, dan kunnen er extra kosten in rekening gebracht worden. Houd hier rekening mee bij uw verhuizing!

Tips bij inpakken en uitpakken

Heeft u de verhuisdatum gepland? En heeft u de verhuisdozen al gekocht? Dan is het zaak om slim in te pakken. Het is aan te raden om iedere doos van een label te voorzien, zodat u weet wat er in zit en naar welke kamer deze moet. Daarnaast is het slim om bij het inladen van de verhuiswagen te letten op de volgorde. De spullen die er als eerste uit moeten, zullen er als laatste ingezet moeten worden. Daarnaast is het ook slim om een kamer uit te kiezen waar u even uit kunt rusten. U voorkomt hiermee dat de hele woning vol met verhuisdozen staat. Dit zorgt voor meer rust en organisatie tijdens het uitladen.

Uw verhuizing in goede banen leiden

Wilt u zeker weten dat uw verhuizing in goede banen loopt? Of heeft u zelf de energie, tijd of kracht niet om te gaan verhuizen? Schakel in dat geval Fontein Ontruimingen in. Zij kunnen u op een georganiseerde manier helpen uw spullen te verhuizen, zodat u geheel ontzorgd wordt. Inpakken, inladen en uitladen, het opleveren van de woning, het regelen van tijdelijke opslag: wat uw wensen ook zijn, uw verhuizing zal soepel verlopen! Fijn idee toch? Prettige verhuizing gewenst!

Wie zorgt ervoor dat het allemaal schoon blijft?

Je juisleeghalen? Wij doen dat schoon en netjes

De steeds weer terugkerende routine

Schoonmaak is een belangrijk onderwerp. Het komt overal voor als terugkerende routine. Dan laten we de uitzonderingen even buiten beschouwing. In elk geval is het zaak om die routine niet te laten versloffen. Heeft u een bedrijf of instelling? Dan hoort deze routine natuurlijk vakkundig te worden uitgevoerd. Bent u tevreden over het schoonmaakpersoneel? Dan is het prettig om dit af en toe eens te laten merken. Gebleken is dat complimentjes een uitstekend effect hebben op de manier waarop mensen voor u willen werken. Doet u dit wellicht al? Dan is het misschien juist de reden dat het schoonmaakwerk bij u lekker loopt.

Uit de praktijk van de schoonmaak

Ieder bedrijf of instelling heeft behoefte aan het visitekaartje. Het visitekaartje van de schoonmaak wel te verstaan. Een verzorgde entree. Schone toiletten. Stofvrij meubilair. Gedweilde of stof gezogen vloeren en tapijt. Als u de keuze heeft gemaakt voor een goed schoonmaakbedrijf dan weet u iedere keer opnieuw dat het dik in orde is. Dan is de kans ook groot dat u vaste gezichten bij u op kantoor of in de instelling ziet. Zij kennen u en u kent hen. Doet u zaken met een goed schoonmaakbedrijf? Dan mag u zich gelukkig prijzen. Er wordt veel bijgedragen aan het visitekaartje met de schoonmaak. Loop het echter allemaal niet zo op rolletjes? Ga dan het gesprek eens aan met uw contactpersoon bij het schoonmaakbedrijf. Wellicht kunt u samen voor verbetering zorgen. Geen verbetering? Dan is het misschien toch tijd om eens met andere partijen om de tafel te gaan.

Waar let u op als u een bedrijf voor de schoonmaak inhuurt?

We geven u graag een aantal voorbeeldvragen die u zichzelf zou kunnen stellen als u bezig gaat met de selectie van een schoonmaakbedrijf:

  • Krijgt u een duidelijke offerte met heldere prijzen?
  • Weet u precies wat u van de schoonmaak mag verwachten?
  • Werkt het personeel in de schoonmaak met respect voor uw bedrijf?
  • Heeft u een vast aanspreekpunt over de schoonmaakwerkzaamheden?
  • Heeft u het complete aanbod van verschillende bedrijven vergeleken?

We willen hiermee niet pretenderen dat u met deze vragen een volledige aanpak heeft gevolgd. Daar komt nog meer bij kijken. Wellicht hebben we u hiermee wel een aanzet gegeven.

Kom meer te weten over de schoonmaak

Bent u bezig met het maken van een keuze voor een schoonmaakbedrijf dat uw vertrouwen waard is? Dan heeft u wellicht al een aantal keuzes overwogen. Of heeft u misschien zelfs al de beste keuze kunnen maken. Bent u er nog niet uit aan welk bedrijf u de schoonmaak over gaat laten? Leer dan van de ervaringen van anderen en gebruik de tips van andere bedrijven. Of ga langs voor een afspraak bij schoonmaakbedrijven. Bekijkt u bijvoorbeeld eens deze website voor een aantal concrete voorbeelden. Het gaat over de aanpak van een schoonmaakbedrijf bij de schoonmaak. Het bedrijf voert deze uit bij bedrijven en instellingen.