Woningontruiming Amsterdam

Tips voor een probleemloze woningontruiming Amsterdam

Heb je te maken met een woningontruiming in Amsterdam? Dan kan dit een ingrijpende gebeurtenis zijn. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de woning ontruimd moet worden. Zo kan het zijn dat de woning moet worden leeggemaakt na overlijden van een dierbare of omdat je ouders verhuizen naar een verpleeg- of verzorgingshuis. Het maakt niet uit wat de reden is; onze tips kunnen je een helpende hand bieden.

Bij een ontruiming hebben de spullen die achterblijven een emotionele waarde. Als je alles zelf doet, kan het ontruimen dan ook veel tijd kosten. De een wilt het huis snel leeghalen, terwijl de ander hier weer erg veel moeite mee heeft. Wij geven je wat tips om de woningontruiming in Amsterdam probleemloos te laten verlopen.

Tip 1: Neem geen overhaaste beslissingen

Denk van tevoren goed na over wat er met de inboedel en het huis moet gebeuren. Neem dus geen overhaaste beslissingen. De wettelijke opzegtermijn van een huurhuis is maximaal zes maanden na overlijden. Haal het huis niet op het laatste moment leeg, maar verspreidt de taken gedurende deze periode.

Tip 2: Wijs iemand aan als coördinator

Wijs een familielid of vriend aan als coördinator van de woningontruiming in Amsterdam. Je voorkomt dan dat taken niet worden uitgevoerd of juist dubbel worden gedaan.

Tip 3: Bekijk de administratie

Bekijk de administratie en ga na wat er allemaal geregeld moet worden. Hierbij kan je denken aan het opzeggen van:

  • Abonnementen
  • Openstaande leningen
  • De hypotheek of de huur
  • Lidmaatschappen
  • Verzekeringen

Breng de administratie goed in kaart en voorkom onnodige kosten door zaken direct stop te zetten.

Tip 4: De huur opzeggen of het huis verkopen

Gaat het om een koopwoning? Schakel dan direct een makelaar in. Deze kan je vertellen hoe je de woning snel klaarmaakt voor de verkoop.

Tip 5: Verdeel de inboedel

In de woningontruiming zelf gaat de meeste tijd zitten. Loop voor de ontruiming eerst door het huis en kijk wie welk object wil hebben. Het beste is om met labels te werken. Je kunt de spullen die naar een andere locatie moeten dan labelen. Iedereen ziet dan direct waar de spullen heen moeten. Wanneer je een ontruimingsbedrijf inschakelt voor de woningontruiming dan zien de ontruimers direct waar de spullen heen moeten.

Tip 6: Ontruimingsbedrijf voor de woningontruiming Amsterdam

Schakel een ontruimingsbedrijf in voor de woningontruiming Amsterdam. Dit ontneemt je veel stress. Een ervaren ontruimingsbedrijf helpt je namelijk tijdens deze moeilijke fase. De verhuizers begeleiden je tijdens het leeghalen van de woning. Bovendien kunnen de spullen dan in één keer naar de plaats van bestemming worden verhuisd. Een ontruimingsbedrijf plaatst de inboedel in de verhuiswagen en brengt deze veilig naar de locatie(s). Dankzij de hulp van een ontruimingsbedrijf is een woningontruiming snel en probleemloos geregeld.

4 tips voor snelle woningontruiming

Woningontruiming? Hoe pak je dat aan

Ga je binnenkort verhuizen? Of wil je om een andere reden een woning laten ontruimen in Den Haag? Dan kun je van tevoren al veel doen. Als voorbereiding op de woningontruiming is het belangrijk dat je al goed hebt nagedacht over de spullen in je woning. Een goede voorbereiding is immers het halve werk! Met deze tips kun jij je spullen goed ordenen voor de woningontruiming in Den Haag.

Tip 1: koop voldoende dozen

Koop van tevoren voldoende dozen. Niets is zo vervelend als tien keer teruggaan naar de winkel voor extra dozen als je aan het opruimen bent. Je kunt dus beter te veel dan te weinig verhuisdozen hebben. En met de bon kun je het teveel aan dozen vaak weer terugbrengen.

Vind je het moeilijk om een schatting te maken? Dan raden wij je aan om 50 verhuisdozen aan te schaffen en te kijken hoe ver je komt met inpakken. Als dit er te weinig zijn, kun je altijd nog een keer terug naar de winkel gaan en nog een keer hetzelfde aantal kopen. Je weet dan zeker er je voorlopig niet meer terug hoeft om extra dozen te kopen.

Tip 2: Label de dozen met gekleurde stickers

Niet alle spullen kunnen weg. Sommige spullen wil je houden, verkopen of doneren. Label de dozen dan ook met gekleurde stickers. Zo weten de ontruimers of de spullen in een doos weg kunnen of mee moeten naar je nieuwe woning of de opslagplaats. Bij het labelen van de dozen kun je gebruikmaken van het volgende systeem:

  • Groen: bewaren
  • Geel: verkopen of doneren
  • Rood: weggooien

Heeft een doos een groen label? Geef dan op de doos aan op welke plek deze thuishoort, zoals de keuken, woonkamer of slaapkamer. Bij het uitladen kun je een doos dan direct op de goede plek zetten.

Tip 3: Prop de dozen niet te vol

Prop de dozen niet helemaal vol. Je kunt ze dan niet meer tillen. Het kost veel meer tijd om een zware doos te tillen dan 10 lichte dozen. Bovendien voorkom je dan ook dat de spullen beschadigd worden.

Tip 4: Schakel een ontruimingsbedrijf in

Natuurlijk moeten de spullen ook verhuisd of weggebracht worden. Hier kun je een gespecialiseerd bedrijf voor inschakelen, zoals een ontruimingsbedrijf dat een woningontruiming in Den Haag kan uitvoeren. Het voordeel is dat een ontruimingsbedrijf je woning binnen een dag ontruimt. Dit levert je dus veel tijd op en zorgt voor veel minder stress.

Spoedverhuizing: waar moet u op letten?

Spoedverhuizing? Schakel een erkend verhuisbedrijf in

U staat er waarschijnlijk normaal gesproken niet bij stil; maar het kan zomaar gebeuren dat u ineens met spoed moet verhuizen uit uw woning of uw bedrijf. Er is bijvoorbeeld sprake van storm- of brandschade. Of er is een overstroming geweest, waardoor u uw pand halsoverkop moet verlaten. Of de huur is plotseling opgezegd… Kortom: er zijn legio onvoorziene oorzaken te bedenken die ervoor zorgen dat u zomaar ineens moet verhuizen naar een andere locatie. In zo’n geval is haastige spoed alleen goed als u hiervoor een NIWO-gecertificeerd verhuisbedrijf inschakelt. Dat is in zo’n stressvolle periode in ieder geval een zorg minder.

Voor- en nadelen van met spoed verhuizen

Een snelle verhuizing kent zowel voor- als nadelen. Helaas zijn de voordelen schaars. Een van de voordelen van een spoedverhuizing is vooral dat uw inboedel al binnen enkele dagen in uw andere pand staat en daarmee is veiliggesteld. U kunt dan ook snel uw spullen rangschikken en uw woning of bedrijfspand inrichten. Helaas hebben de nadelen van verhuizen met spoed de overhand. Door de snelle verhuizing, is er weinig tijd voor nauwkeurigheid. U heeft namelijk ineens erg veel zorgen aan uw hoofd, waardoor u dingen over het hoofd kunt zien. Houd er ook rekening mee dat een spoedverhuizing vaak duurder is dan een gewone verhuizing. Een verhuisbedrijf moet dan met spoed extra verhuizers en materieel inschakelen. En in het het weekend is het vaak nog iets duurder. Ga daarom eens in gesprek met uw verhuisbedrijf om een scherp verhuistarief af te spreken.

Tips en trucs bij een spoedverhuizing

Waar moet u beslist op letten als u onverhoopt voor een spoedverhuizing komt te staan? Ten eerste: raak niet in paniek! Uw verhuisbedrijf zorgt er altijd voor dat uw verhuizing tot een goed einde wordt gebracht. Daar kunt u op vertrouwen. Dat is in ieder geval een zorg minder. En dat geeft u ook de ruimte om uw hoofd koel te houden en u te richten op de hoofdzaken. Door een gespecialiseerd verhuisbedrijf in te schakelen, weet u zeker dat uw spullen in goede handen zijn. Zorg er in elk geval voor dat u voor uzelf een checklist maakt. Door te noteren wat u straks snel weer nodig heeft, heeft u na de verhuizing uw huishouden of bedrijf weer snel op orde.

Verhuizen naar uw nieuwe pand

Als u een erkend verhuisbedrijf heeft ingeschakeld, kunt u ervan op aan dat u spullen veilig en snel bij uw nieuwe pand arriveren. Eenmaal in uw nieuwe pand is het raadzaam om de verhuizers op weg te helpen door hen te vertellen waar u uw spullen wilt hebben staan. Dat scheelt achteraf een hoop gedoe. Controleer vooral ook of er in de haast eventueel spullen zijn beschadigd tijdens het vervoer. Het enige dat u daarna nog hoeft toe doen, is het uitpakken van de verhuisdozen en het langzaamaan inrichten van uw nieuwe woning of bedrijfspand. Kortom: u heeft eigenlijk geen tijd om tegen een spoedverhuizing op te zien. Voordat u het weet, zit het erop en bent u weer helemaal ‘back in business’.

Wat te doen bij een woningontruiming in Haarlem?

Woningontruiming Haarlem

Een woning ontruimen in Haarlem is allesbehalve een leuke klus, maar soms heeft u geen keus. Naast dat het een vervelende klus is, is het ook behoorlijk tijdrovend. Hierbij maakt het niet uit of het gaat om een seniorenverhuizing of een klein huis leeghalen. Weet u eigenlijk al wat u met alle inboedel kunt doen die niet mee kan naar het nieuwe huis? En wat houdt bezemschoon opleveren eigenlijk in? In dit blog leest u zinvolle informatie over woningontruiming.

In welke situaties moet er een huisontruiming uitgevoerd worden?

Een huis moeten leeghalen in Haarlem, daar is soms een simpele reden voor, maar soms speelt er een pijnlijke situatie die vraagt om een woningontruiming. Een seniorenverhuizing is bijvoorbeeld een veelvoorkomende reden voor woningontruiming. Minder leuke situaties zijn een huisontruiming door huurachterstand of na het overlijden van een dierbare. In deze laatste situaties komt het vaak onverwachts en moet u snel handelen. Het kan dan prettig zijn om de woningontruiming uit te besteden aan een betrouwbaar bedrijf.

Wat moet u doen als u een huis moet leeghalen in Haarlem?

De woning die ontruimd moet worden, wordt later verkocht of verhuurd. Bij een huisontruiming in Haarlem is het dus uw taak ervoor te zorgen dat de woning netjes wordt achtergelaten. Dit wordt ‘bezemschoon opleveren’ genoemd. Wat houdt dit precies in? Bezemschoon opleveren betekent grofweg dat:

  • Alle inboedel (meubels en persoonlijke bezittingen) uit de woning gehaald wordt
  • Keuken, badkamer, wc en afvoerputje zijn schoongemaakt en vrij zijn van kalk
  • Muren en/of inbouwkasten vrij zijn van lijmresten of stickers
  • Inbouwkasten en -apparatuur schoon zijn
  • Alle afvalbakken leeg en schoon zijn
  • De vloeren zijn stofgezogen of geveegd
  • Vensterbanken, ramen en kozijnen schoon zijn
  • Balkon en/of dakterras moeten schoon en leeg zijn

Wilt u weten of u het goed heeft gedaan, vraag uzelf dan af hoe u de woning zou willen aantreffen als het uw nieuwe huis zou zijn. Controleer trouwens altijd het koop- of huurcontract of hier nog specifieke eisen in vermeld staan voor het opleveren. Zo krijgt u achteraf niet een boete omdat u het niet goed hebt gedaan.

Waar kan de inboedel naar toe na een woningontruiming in Haarlem?

Na een woning leegruimen moet u nog een plek vinden voor de inboedel. Velen brengen alles naar de stort, maar dat is eigenlijk zonde. Kringloopwinkels in Haarlem nemen graag spullen van u over die nog in goede staat zijn. Zo kunnen mooie meubels een tweede leven krijgen bij een nieuwe eigenaar. Het is daarom zinvol om zoveel mogelijk te doneren aan een goed doel.

Verhuizen in Rotterdam? Voorkom stress met onze handige tips!

Een verhuizing op de planning?

Gaat u binnenkort verhuizen naar een andere woning in Rotterdam? Een verhuizing is een gebeurtenis die veel stress kan veroorzaken. Soms kan het iemands gedachten geheel in beslag nemen. Een plotselinge verandering van omgeving kan eveneens emoties losmaken. Gaat u zelf uw spullen verhuizen of kiest u toch voor een gespecialiseerd verhuisbedrijf? Dit laatste kan uw verhuizing al een stuk soepeler laten verlopen. Lees dit blog en ontdek wat u nog meer tegen verhuisstress kunt doen!

Begin tijdig

Met een verhuizing op de planning is het handig om tijdig te starten met plannen. Duurt het nog lang voor u gaat verhuizen? Ook dan zijn er dingen die u al kunt doen. Zo kunt u alvast sparen voor uw verhuizing of verhuisdozen aanschaffen. Tegenwoordig wordt er steeds vaker gekozen een verhuisbedrijf in te schakelen voor het verhuizen van spullen. Dit wordt echter niet altijd op tijd gedaan. Om uzelf goed voor te bereiden, kunt u het beste op tijd contact opnemen met een verhuisbedrijf.

Opruimen

Vaak hebben mensen meer spullen dan ze denken. Om deze reden is het aan te raden om op tijd te beginnen met het opruimen van uw spullen. Heeft u spullen waar u geen gebruik meer van maakt? Geef deze dan een nieuwe bestemming, zoals een kringloopwinkel, of laat een ontruimingsbedrijf een bestemming voor de spullen zoeken. Als u op tijd uw spullen opruimt, kunt u uzelf veel tijd besparen. Tijd die u weer overhoudt voor uw verhuizing.

Neem een kijkje op uw nieuwe locatie

Bekijk de locatie van uw nieuwe woning eens. Het kan maar zo zijn dat er handige winkels in de buurt zijn waar u uw spullen kwijt kunt of klusmaterialen kunt aanschaffen. Hoe gaat u uw nieuwe woning inrichten? Ook dat is iets wat u dan goed kunt bekijken.

Maak een overzicht

Een goede tip is om eens een handig overzicht te maken. Bedenk wat u nodig heeft voor de verhuizing. Verzamel alle documenten bijeen in een map. Hierbij kunt u denken aan energiecontracten en eventuele andere contracten. Stop abonnementen of zet deze over naar uw nieuwe adres.

Vergeet niet te ontspannen

Het kan zijn dat u misschien gaat twijfelen aan uw nieuwe woning, het overzicht dreigt te verliezen of er andere zaken zijn die stress veroorzaken. Gun uzelf daarom gedurende de voorbereiding ook de nodige tijd voor ontspanning. Lees eens een boek, ga uit met vrienden of kies voor een andere manier van ontspanning. Wij hopen u met deze tips voldoende op weg geholpen te hebben en wensen u veel succes!

Een houtwormplaag? Zo bestrijdt u deze

Wanneer u te maken heeft met een houtwormplaag

Heeft u in meerdere houten constructies in uw pand cirkelvormige ringen gezien? Of denkt u zelfs een houtworm gezien te hebben? Wellicht is er dan sprake van een houtwormplaag. Zeer vervelend en lastig te bestrijden. Zou een ongediertebestrijder misschien uitkomst bieden of kunt u houtworm ook zelf bestrijden? In dit blog vertellen wij u meer over het ontstaan van een houtwormplaag en hoe u ervoor kunt zorgen dat u hier voor eens en altijd mee afrekent.

Hoe ontstaat een houtwormplaag?

Houtwormkevers en hun larven dringen niet zomaar binnen in uw woning. Misschien heeft u vers hout gekapt uit het bos voor uw open haard. Indien u het hout naast de haard legt, verspreid de houtworm zich al snel door uw woning. Ook tweedehands meubilair kan houtworm bevatten. Heeft u zonder dit te weten meubilair met houtworm aangeschaft, dan krijgt u al gauw te maken met een houtwormplaag. Ook via houttransporten kan houtworm meeliften. Om die reden is extra controle altijd van groot belang. Zo worden meerdere houtwormplagen voorkomen.

Waar de houtworm zich nestelt

Wellicht vraagt u zich af waar u de houtworm vooral tegen kunt komen. De houtworm doet zich tegoed aan deuren, ramen, trappen en vloeren. Ook draagbalken zijn plekken waar de houtworm zich kan bevinden, wat levensgevaarlijk is. Niet alleen gekapt hout of tweedehands meubilair kunt u houtworm tegenkomen. Ook in kunstwerken en andere voorwerpen nestelt de houtworm zich graag.

De bestrijding van de houtwormplaag

Wilt u een houtwormplaag effectief bestrijden? Dan is preventie waar u mee dient te beginnen. Heeft u eenmaal te maken met een houtwormplaag, dan is deze vrij lastig zelf aan te pakken. Dood allereerst de kevers die u in huis rond ziet lopen en smeer uw houtwerk in met petroleum. Dit voorkomt dat er eitjes gelegd worden in het hout. U kunt er ook voor kiezen speciale chemische middelen aan te schaffen. Echter zijn deze niet zo krachtig als het inzetten van een ongediertebestrijder. Dit is dan ook meteen de beste optie waar u voor kunt kiezen. Een ongediertebestrijder achterhaalt de plaats waar de houtworm zich bevindt gemakkelijk en snel. De bestrijding die vervolgens plaatsvindt, zorgt ervoor dat de houtwormplaag definitief verdwijnt. Ook wordt u volop geïnformeerd over preventiemogelijkheden. Wilt u van uw houtwormplaag af? Zet dan vandaag nog een ongediertebestrijder in!

Een verhuisbedrijf inschakelen? Ontdek de voor- en nadelen

Verhuizen naar een nieuwe plek

U heeft zojuist een woning gekocht of gaat naar een andere huurwoning. Een drukke tijd breekt aan, waarin u veel te regelen heeft. Heeft u al nagedacht over de manier waarop u gaat verhuizen? Gaat u dit zelf regelen of schakelt u toch een professioneel verhuisbedrijf in? In dit blog vertellen wij meer over de voor- en nadelen van het inschakelen van een professioneel verhuisbedrijf. Lees snel verder en maak een gedegen keuze!

De voor- en nadelen van een professioneel verhuisbedrijf

Indien u ervoor kiest een professioneel verhuisbedrijf in te schakelen voor uw verhuizing, is het een enorm pluspunt dat u alles uit handen kunt geven. Zo heeft u tijd over om u bezig te houden met administratieve zaken. De verhuizers zorgen ervoor dat uw meubels uit elkaar worden gehaald, kunnen eventueel uw dozen inpakken en laden alles vakkundig en snel in. Zo worden al uw bezittingen veilig naar uw nieuwe onderkomen gebracht. Ook worden uw meubels daar weer uitgeladen en in elkaar gezet. Een nadeel kan zijn dat een verhuisbedrijf niet de goedkoopste optie is. Ook kan het zijn dat u uw overzicht kwijtraakt, wanneer verhuizers in diverse plekken in uw woning aan het pakken zijn. Echter is een verhuisbedrijf wel een uitkomst. Vooral wanneer u een woning in een verdere plaats gaat betrekken. Het is dus zeker raadzaam een verhuisbedrijf in te zetten.

De voor- en nadelen van zelf verhuizen

Zelf verhuizen heeft als groot voordeel dat u hiermee veel kosten bespaart. U kunt een aanhangwagen huren of ervoor kiezen een klein busje te huren. U kunt vrienden en kennissen u gemakkelijk laten helpen bij de verhuizing. Let echter wel op of u voldoende ruimte heeft voor uw spullen in de aanhangwagen of het busje. Om extra ritten bij lange afstanden te voorkomen, is zorgen dat u voldoende ruimte heeft zeker een aanrader.
Wat zijn dan de nadelen van zelf verhuizen? Het grootste nadeel hierbij is dat u alles zelf moet doen. Zelf uw spullen inpakken en weer uitpakken, uw meubels uit elkaar halen en in weer in elkaar zetten en in- en uitladen.

Succes met uw keuze

Zojuist heeft u kunnen lezen over de voor- en nadelen van het inhuren van een verhuisbedrijf en de voor- en nadelen van zelf uw spullen verhuizen. Beide opties hebben zo hun aantrekkelijke voordelen. Welke wegen voor u het zwaarst? Wij wensen u veel succes bij uw keuze en met uw aankomende verhuizing!

Lever uw huurwoning schoon en leeg op

De beste tips voor een perfect opgeleverde huurwoning

Moet u binnenkort uw woning leeg opleveren aan de nieuwe bewoner of aan de verhuurder van de woning? Dan heeft u waarschijnlijk met bepaalde opleveringseisen te maken. Soms komen hier bepaalde zaken bij kijken waar u van tevoren geen rekening mee heeft gehouden. In dit blog bespreken we alle zaken waar u eventueel rekening mee moet houden wanneer u uw woning binnenkort moet opleveren.

Maak de woning goed schoon

Een van de eisen die het het meeste voorkomt is het goed schoonmaken van de woning. Echter zijn sommige verhuurders strenger dan andere. De woning moet vaak schoon worden opgeleverd, maar wat is schoon? Een dweilbeurt, een stofzuiger er doorheen en klaar? Of moet u ook uw ramen lappen en uw badkamer weer als nieuw laten blinken? Ons eerste advies is om dit goed duidelijk te hebben. Bent u geen schoonmaker en vergeet u nog wel eens een hoekje? Dan raden wij aan om een verhuisbedrijf in te schakelen dat ook gespecialiseerd is in schoonmaken. Bedrijven als deze hebben vaak ervaring in het schoon opleveren van huizen en kunnen dus goed inschatten hoe schoon het huis moet zijn.

Pas op voor ingelijmde vloeren en opgehangen wanden

Hoe leuk het ook was om aan het begin van uw huurperiode een compleet nieuwe vloer in te lijmen, hoe vervelend is het nu. “Zorgen voor later”, dacht u waarschijnlijk. Inmiddels zijn deze zorgen aangebroken en moet u er alles aan doen om ervoor te zorgen uw woning weer als nieuw lijkt. We raden u daarom nogmaals aan om een professioneel verhuisbedrijf in te schakelen. Zij kunnen u helpen met het verwijderen van bijvoorbeeld verlijmde vloeren, met het demonteren van kasten of andere objecten die u aan de muur heeft getimmerd en bijvoorbeeld met het afstomen van uw behang. Daarnaast kan het zijn dat u werkzaamheden moet uitvoeren waar vergunningen voor nodig zijn! Deze professionele bedrijven hebben de vergunningen zelf. Daar hoeft u zich dus helemaal geen zorgen om te maken!

Vergeet uw tuin niet

En dat oerwoud in uw tuin? Ook dat moet bij veel huurcontracten worden opgelost voordat u de woning oplevert. En als u dan toch een verhuisbedrijf heeft ingeschakeld en zelf geen groene vingers heeft, dan kunt u dit ook het beste uit handen geven. Uw tuin wordt opgefrist, uw gazon wordt prachtig gemaaid en uw straatwerk kan bijvoorbeeld worden gerepareerd. U kunt zich hierdoor in de tussentijd bezig houden met uw nieuwe woning. Een woning opleveren? Schakel de juiste hulp in.

Een woningontruiming? Dit zijn de misverstanden

De misverstanden rondom woningontruiming

Denkt u eraan binnenkort een woning te laten ontruimen of wordt uw woning ontruimd? Over woningontruiming gaan geregeld fabels de ronde. Niet alles wat over dit onderwerp gezegd wordt is waar. Een ontruimingsbedrijf is lang niet zo negatief als wellicht wordt gedacht. In dit blog zetten wij de veel genoemde fabels op een rijtje.

U kunt niet helpen bij de ontruiming

U kunt wel degelijk helpen bij een woningontruiming, wanneer u ervoor kiest deze uit te besteden. Als eigenaar van een woning staat u dit geheel vrij. Wellicht heeft u kostbare bezittingen die u het liefst zelf wenst te vervoeren. Dit is dan ook zeker mogelijk en kan tevens kostenbesparend zijn.

Uw spullen worden weggegooid
Ook dit is een fabeltje. De ontruimers mogen niet zomaar uw spullen weggooien zonder dat u hier nadrukkelijk toestemming voor heeft gegeven. Er geldt namelijk een zekere bewaarplicht, wat betekent dat de verhuurder uw voorwerpen 6 weken dient te bewaren. In het geval dat de woning onder de gemeente valt, geldt hier een bewaarplicht van 8 weken.

U mag geen voorwerpen van uw inboedel houden

U kunt wellicht denken dat u niets van uw inboedel mag houden bij een woningontruiming, maar dit is niet het geval. U kunt er ook voor kiezen om voordat het ontruimingsbedrijf langskomt uw waardevolle spullen uit het huis te halen. In overleg is er echter ook nog veel mogelijk. Er wordt hoe dan ook niets zomaar weggegeven zonder met u in gesprek te zijn geweest.

Een woningontruiming is duur

Ook dit verschilt. Vaak is er in overleg veel mogelijk. Zo wordt er voorafgaand altijd een vrijblijvende offerte opgesteld. Zo weet u van tevoren wat de kosten van de ontruiming zullen zijn en kunt u indien gewenst overleggen met het ontruimingsbedrijf over een verlaging.

Er worden veel extra kosten verrekend voor het voorrijden

Het kan in diverse situaties zo zijn dat er voorrijkosten worden berekend. Echter is dit niet altijd het geval. Wanneer een woningontruimingsbedrijf zich in uw directe omgeving bevindt, kan het zelfs zo zijn dat er helemaal geen voorrijkosten berekend worden.

Woningontruiming in een ander licht

Zoals u heeft kunnen lezen, mag u bij een woningontruiming wel degelijk spullen houden en heeft u hier zelf ook inspraak in. Daarbij is er in overleg ook veel mogelijk. Wij hopen u middels dit blog zicht gegeven te hebben op de fabels over woningontruiming. Wij wensen u dan ook veel succes met onze tips!

Verhuizen? Vergeet geen energiecontract aan te vragen

Kies zorgvuldig de beste energieleverancier uit

Gaat u verhuizen? Gefeliciteerd! Vergeet echter niet dat u dus ook een nieuw energiecontract moet aanvragen. Het is heel goed te begrijpen dat u in deze periode met genoeg andere dingen bezig bent. Adresgegevens doorgeven, verhuiskaartjes maken, vloerbedekking uitkiezen, verf of behang uitkiezen, raambekleding uitkiezen: het moet allemaal in een relatief korte tijd gebeuren. Wilt u weten welke stappen u moet zetten als u een goede energieleverancier wilt vinden? Lees het in dit blog!

In enkele stappen naar een nieuw energiecontract

Wij sommen graag voor u op waar u rekening mee moet houden als u een nieuw energiecontract wilt aanvragen. Volg de volgende stappen en u beschikt zonder problemen en op tijd over energie op uw nieuwe adres:

  1. Geef uw verhuizing op tijd door aan uw huidige energieleverancier
  2. Neem uw actuele meterstanden op voor de eindafrekening
  3. Controleer de eindafrekening van uw huidige energieleverancier
  4. Steek voldoende tijd in het vergelijken van energie
  5. Controleer de voorschotnota van uw nieuwe energieleverancier

Kortom, zolang u uw zaken op tijd doorgeeft en alle ontvangen documenten grondig controleert, kan er niks mis gaan. U wilt immers geen intrek nemen in uw nieuwe huis, maar nog geen gebruik kunnen maken van uw elektrische voorzieningen!

Steek voldoende tijd in het vergelijken van energie

Hoewel bovenstaand stappenplan uit 5 stappen bestaat, willen we slechts bij één van deze stappen wat extra stilstaan. Namelijk het vergelijken van de verschillende energiecontracten. Juist als u gaat verhuizen, wilt u geen overhaaste beslissingen nemen waar u achteraf misschien spijt van krijgt. Plan daarom een rustig moment in, waarin u op uw gemak energiecontracten en energieleveranciers met elkaar kunt vergelijken. Op die manier vindt u precies die energieleverancier die naadloos aansluit bij uw wensen qua maandlasten, (groene) energie en looptijd.

Veel plezier gewenst in uw nieuwe woning

Kortom, als u gaat verhuizen is voldoende tijd besteden aan energie vergelijken geen overbodige luxe. Wij wensen u veel succes toe met het zoeken naar uw gewenste energieleverancier en met het verhuizen zelf natuurlijk!